Oldtimers
Hudson Hornet 3.3 Bouwjaar: 1955
Het grote avontuur begon rond 27 januari 2008 toen ik deze Hudson tegen kwam op een Belgische internetveiling.
De kijkdagen waren net in het weekend ervoor geweest dus ik ben puur op deze foto's afgegaan en heb een bod gedaan.
Op vrijdagavond 1 februari kwam dan de email dat ik de wagen had en hem op zaterdag 9 februari op kon komen halen aan de Belgische kust.
Toen begon het avontuur pas echt want ik wist echt niet wat ik kon verwachten. Goed, er zat een kenteken op maar dat wil nog niet zeggen dat de auto ook rijd en hoe zou de achterkant er uit zien want er is wel schade te zien op de zijkant maar zou de achterkant wel in takt zijn. Na een urenlange reis met veel files en omleidingen kwamen we dan toch net voor sluitingstijd in Zuienkerke aan.
En ja hoor: daar stond ie langs de weg geparkeerd
We zijn wel lang bezig geweest om de auto op de aanhanger te krijgen want we hadden geen lier maar met hulp van iemand is het dan toch uiteindelijk gelukt en konden we weer richting Grathem waar we 's nachts om half 1 arriveerden. Aangezien het te laat was om nog naar de stalling te gaan hebben we het hele spul maar voor het huis geparkeerd.
De volgende morgen was ik alweer op tijd op om de auto te wassen en nog eens goed te bekijken bij daglicht.
Alle sierlijsten, emblemen enz. zijn compleet. Het enige dat we missen is de benzinedop. Ook de radio is origineel en ziet er hartstikke mooi uit. De stickers van de deuren hebben we er ondertussen vanaf gehaald. De stickers op de motorkap en achterklep hebben we nog wel laten zitten.
Na een dag vol bezoek en kijkers hebben we de auto dan rond 16 uur naar de stalling gebracht.
Na best wel een stressvol weekend kon ik aan het eind van de zondag weer lachen en ben dolblij dat de Hudson veilig en wel in de stalling staat. Nu kan het avontuur echt beginnen.
Eerst op zoek gegaan naar een 6Volt accu en toen bleek al snel dat de verlichting en de lampjes op het dashboard ook allemaal werkte. Ook de radio doet het maar die moet eerst een kwartiertje opwarmen voordat er geluid uit komt.
Toen meteen maar 6 nieuwe bougies besteld en starten maar
Hier onder vind je 2 links naar filmpjes dat ik een proefritje maak met de Hudson.
http://www.youtube.com/watch?v=rPn8Db_xOQs
http://www.youtube.com/watch?v=UiuIc53TnuI
En nog een filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=NMuhsQgNZyc
Opel Rekord A 1700 Luxe
Bouwjaar: 1964
Het moest er eens van komen dat er nog een Opel bij kwam en ja hoor, op 17 mei 2008 was het dan zover dat we de Opel Rekord in Sittard konden gaan halen.
De Rekord verkeerd in uitstekende staat en er hoeft heel weinig aan te gebeuren.
Er ligt een gasinstallatie in (ook op kenteken) en de auto is APK gekeurd tot April 2010.
We hebben al ingeschreven voor verschillende toertochten met de Rekord.
Binnenkort zal de auto wel opnieuw gespoten worden.
Opel Commodore A 2500 GS.
Bouwjaar: 1968
Begin Februari 2007 kwamen we per toeval uit bij deze geweldige Opel Commodore 2500 GS uit 1968.
De auto is destijds in het Zwitserse Bern gebouwd en lang in het bezit geweest van een Zwitserse arts.
In 1996 is de auto ingevoerd in Nederland en is er een gasinstallatie in gebouwd die tevens geregistreerd staat op kenteken.
De auto heeft een 6 cylinder lijnmotor 2500cc met dubbele carburateur en heeft 130pk onder de motorkap zitten.
4-versnelling schakel, 4-deurs. Gewicht 1288 kg.
De afkorting GS staat voor GRAND SPORT wat destijds een zeer luxe en ook dure uitvoering was die niet iedereen zich kon veroorloven.
De auto is nog in prima staat
Ook het interieur ziet er nog netjes uit al zijn de voorstoelen niet origineel.
Vanwege de goede staat gaan we de auto niet restaureren maar gebruik ik de auto voor woon/werkverkeer en om er in het weekend Oldtimer toertochten mee te gaan rijden.